Preizkusite novo različico: COBISS+
 Vzajemna baza podatkov: COBIB.SI - Vzajemna bibliografsko-kataložna baza podatkov (Štev. zapisov: 5.076.812)

Izbrani zapis       število izposoj: 1  info o številu izposoj    trajna povezava

AvtorHostnik, Kristina
Naslov Povezanost med slogom starševstva in anksioznostjo mladostnika : diplomsko delo / Kristina Hostnik
Vrsta/vsebinatype of material diplomsko delo
Jezikslovenski
Leto2016
Založništvo in izdelavaLjubljana : [K. Hostnik], 2016
Ostali avtorjiFekonja Peklaj, Urška
Fizični opis74 str. : tabele ; 31 cm
OpombeMentorica Urška Fekonja Peklaj
Bibliografija: str. 62-74
Povzetek ; Abstract
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Predmetne oznake (nekontrolirane)starševstvo / slogi starševstva / anksioznost / mladostniki / Lestvica anksioznosti za učence in dijake AN-UD / Lestvica naklonjenosti EA-P / Lestvica pravil in zahtev ENE-P / diplomska dela / parenting / parenting style / anxiety / adolescents / Escala de afecto EA-P / Escala de normas e exigencias ENE-P / bachelors theses
UDK159.922.8:316.614(043.2)
Druge klasifikacije
2956
2840 (CC-APA)
PovzetekV pričujočem diplomskem delu smo raziskovali povezanost med starševskim slogom in anksioznostjo mladostnika. Namen je bil tudi preučiti, kako se nekatere druge spremenljivke (izobrazba staršev in spol mladostnika) povezujejo z mladostnikovo anksioznostjo. V raziskavo je bilo vključenih 142 mladostnikov, ki so obiskovali 6. do 9. razred osnovne šole in enako število njihovih staršev. Mladostniki so izpolnjevali samoocenjevalni vprašalnik (Lestvica anksioznosti za učence in dijake, AG-UD; Kozina, 2014), s katerim smo ocenili različne vidike anksioznosti (čustva, odločanje, skrbi) in njihovo splošno anksioznost. Za starše smo uporabili samoocenjevalni vprašalnik, ki ga sestavljata Lestvica naklonjenosti - EA-P in Lestvica pravil in zahtev - ENE-P (Fuentes idr., 1999), s katerim smo ocenili njihove starševske dimenzije (naklonjenost-komunikacija, kritika-zavrnitev, induktivna, stroga in permisivna disciplina) ter iz njih izpeljali štiri tipe značilnih starševskih slogov (popustljivi, avtoritativni, avtoritarni in zanemarjajoči). Glede na kriterije jih je bilo možno oceniti za 61 staršev. Dobljeni rezultati so potrdili ugotovitve dosedanjih raziskav glede povezanosti starševskih dimenzij in sicer sta se kot statistično pomembni izkazali negativna korelacija med induktivno disciplino in kritiko-zavrnitvijo in pozitivna korelacija med induktivno disciplino in dimenzijo naklonjenost-komunikacija. Stroga disciplina se je pomembno pozitivno povezovala z dimenzijo kritika-zavrnitev. Ugotovljena je bila pomembna pozitivna povezanosti med strogo disciplino staršev in anksioznostjo (skrbi) pri mladostnikih, med starševsko dimenzijo kritika/zavrnitev in splošno anksioznostjo mladostnikov ter vsemi ocenjenimi komponentami anksioznosti mladostnikov. Pomembna negativna povezanost se je izkazala med starševsko dimenzijo naklonjenost/komunikacija in mladostnikovo anksioznostjo na dimenziji odločanje. Razlike v anksioznosti mladostnikov glede na štiri starševske vzgojne sloge niso bile izražene. Nadalje smo ugotovili, da sta se pomembno negativno povezovali izobrazba starša in anksioznost mladostnika na dimenziji čustva. Razlike v anksioznosti glede na spol mladostnikov v naši raziskavi niso bile izražene. Ugotovitve nam omogočajo boljše razumevanje odnosov med vzgojnimi slogi oziroma nekaterimi dimenzijami vzgoje in anksioznostjo mladostnikov.
In this graduate thesis the author examined the relations between parenting styles as perceived by parents and self-reported anxiety in adolescents. The author also wanted to explore how some other variables (e. g. parental educational level and adolescents' gender) are related to adolescents' anxiety. 142 primary school students (from 6th to 9th grade) and one of their parents participated in the research. The author used a self-report anxiety scale for primary and secondary school students (Lestvica anksioznosti za učence in dijake; Kozina, 2014) which was divided into three subscales, namely Emotions, Decision-Making and Concerns, while general anxiety was represented by the total anxiety score. Scale of Affect and Scale of Rules and Demands (Fuentes et al., 1999) were used to assess dimensions of parenting, namely Affect and Communication, Criticism and Rejection, Inductive Discipline, Indulgent Discipline and Strict Discipline. Three dimensions: Affect and Communication, Inductive Discipline and Strict Discipline were used to determine four parenting styles (neglectful, authoritative, authoritarian and indulgent). According to the criteria, only 61 parents fell into one of the established categories. The results confirmed the findings from previous studies on the relations between dimensions of parenting: there was a significant negative correlation between inductive discipline and criticism/rejection and a significant positive correlation between inductive discipline and affect/communication. The author also found a significant positive correlation between authoritative discipline and criticism/rejection, between authoritarian discipline and adolescents' anxiety (concerns), between criticism/rejection by parents and adolescents' anxiety on all three dimensions (emotions, concerns, decision-making) as well as their general anxiety. There was also a significant negative correlation between affect/communication in parenting and adolescents' anxiety about decision-making. There were no significant differences in adolescents' anxiety according to their parents' parenting style. Parental level of education was significantly negatively correlated with adolescents' anxiety on the Emotions dimension. No significant sex differences in adolescents' anxiety were found. The research is a contribution to the understanding of the relations between dimensions of parenting and adolescent anxiety.
COBISS.SI-ID63247202

Zaloga v knjižnicah

Prikaz kataloga:  

info Izberite knjižnico in preverite, ali je izvod dejansko prost za izposojo!
Št. Ime institucije/knjižnice Kraj Akronim Namenjeno izposoji Preostala zaloga
FF, Osrednja humanistična knjižnica, Ljubljana Ljubljana FFLJ 001availability v čitalnico: 1 izv. FF, Osrednja humanistična knjižnica, Ljubljana